SMART4CITY

Chytrá řešení, která usnadňují a zpříjemňují život ve Vašem městě.

Koncept Smart4City se snaží maximálně využít moderních technologií, především informačních, pro zvyšování kvality života, optimalizaci dopravy a sdílení dat pro veřejné účely.

Mobilní aplikace


Smart4City – Parkování je univerzální aplikace pro placení parkovného ve více městech. Výběr parkoviště dokáže vybrat pomocí GPS polohy mobilního telefonu. Na končící parkování upozorní uživatele notifikace. Uživatel si poté může prodloužit parkovné bez nutnosti dostavit se k vozidlu. Lze zobrazit také parkoviště v daném městě s ceníkem parkovného. Aplikace je vyvíjena pro operační systémy (Android ≥ 4.4 , iOS ≥ 9.0).

Co aplikace dokáže?
  • zobrazuje seznam probíhajících a skončených parkování (aktuální nahoře)
  • vytvoří nové parkování
    • vybereme parkoviště, kde chceme platit
    • pokud je zapnutá GPS v telefonu - ukáže nejbližší parkoviště dle lokace
    • zvolíme vozidlo dle SPZ, za které chceme zaplatit parkování
    • nastavíme čas parkování a dáme zaplatit
  • doklad ve formátu pdf je odeslán do registrovaného emailu
  • Platba u podporovaných parkovišť za závorou
  • podporovaná parkoviště naleznete na mapě
    • Na zvolené parkoviště Vás aplikace dokáže také navigovat.
Po přihlášení na tomto webu (www.smart4city.cz):
  • uživatel se může přihlásit stejnými přihlašovacími údaji jako v aplikaci
  • uvidí seznam parkování
  • má možnost stažení dokladu (v pdf)
  • je zde výpis klientů, používající uživatelský účet
  • může si změnit heslo
Bezpečnost a nakládání s citlivými údaji uživatele
  • partnerem aplikace pro platby je banka ČSOB
  • platební karta uživatele není uložena v aplikaci ani na serveru, ale jen na bráně ČSOB
  • v mobilní aplikaci je vidět jen tzv. zamaskované číslo, např. 554286****0224, které slouží k informaci uživatele, jakou kartu má zaregistrovanou
  • všechny datové přenosy jsou šifrované
  • uživatelský účet je chráněn heslem
Mobilní aplikace podporuje platby následujícími platebními kartami
  • Visa, Visa Electron, V Pay
  • MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro
  • Diners Club, Discover
  • American Expres
  • Union Pay
  • JCB
Systém umí zasílat měsíční (souhrnné) fakturace
  • pokud je nastavena měsíční fakturace, jednou za měsíc přijde na registrovaný email pdf se všemi doklady za parkování souhrnně.
  • je-li měsíční fakturace nastavena, chodí při každé platbě do emailu jen potvrzení, daňový doklad přijde až souhrnně za celý měsíc.
  • z webu jdou stáhnout jen doklady, které byly vytvořeny při vypnutém nastavení "měsíční fakturace"



Návod na použití aplikace

1. Stáhněte si aplikaci. Odkaz je na adrese: https://www.smart4city.cz/aplikace/

2. Po instalaci aplikace musíte provést registraci uživatele:

a)
Odsouhlaste
obchodní podmínky

b)
Zadejte:
- jméno a příjmení
- email (login)
- heslo

c)
Vložte si 1 až 3 SPZ
vozidla / vozidel

d)
Přes bránu ČSOB
vložte platební kartu,
z které se parkování
bude platit.


Pro platební kartu se využívá platební brána ČSOB a tudíž veškeré údaje se uchovávají v ČSOB. Společnost SPEL neukládá žádné údaje o platební kartě!

3. Na Vaší emailovou adresu byl odeslán email s odkazem pro aktivaci uživatelského účtu. Kliknutím na tlačítko „Aktivovat“ dokončíte registraci.



Pro zaplacení je třeba zvolit:

  • parkoviště
  • SPZ
  • čas za který chcete platit

Na končící parkování Vás několik minut před koncem upozorní notifikace. Pokud chcete, můžete parkování prodloužit. Zobrazíte si detail parkování a kliknete na tlačítko "Prodloužit".

Úvodní obrazovka aplikace ( po přihlášení)



  • 1 Tlačítko pro vstup do menu (změna uživatelských údajů, obchodní podmínky, odhlášení)
  • 2 Název parkoviště
  • 3 Aktivní parkování
  • 4 Skončené parkování
  • 5 Zbývající čas parkování
  • 6 Datum a čas parkování
  • 7 Cena
  • 8 Tlačítko pro nové parkování

Nové parkování



  • 9 Zvolíme město
  • 10 Volba SPZ vozidla (Je-li jich registrováno více)
  • 11 Nastavení času parkování
  • 12 Výběr parkoviště (Je-li zapnuta GPS, jsou seřazena podle vzdálenosti)
  • 13 Vypočítaná částka
  • 14 Tlačítko pro provedení platby


Nastavení měsíční fakturace

  • Stiskněte tlačítka Menu 1
  • Vyberte nastavení uživatele, tj. položku s emailem a jménem
  • Na této obrazovce povolte měsíční fakturace

Platba parkovišti za závorou

  • Stikněte tlačítko pro přidání nového parkování 8
  • Vyberete způsob Parkování za závorou
  • Pokud jste ještě tuto funkci nepoužili musíte dát svolení s používání fotoaparátu aplikací.
  • Nascanujete QR kód, který je na parkovacím lístku.
  • Potvrdíte platbu.

Navigace na parkoviště

  • Na úvodní obrazovce stiskněte záložku Parkování
  • Vyberete město a parkoviště
  • V detailu parkoviště stiskněte tlačítko Navigovat na parkoviště / Trasa
  • Pomocí systémové aplikace Mapy nebo Google mapy budete navigováni na zvolené parkovišstě

FAQ

Proč platba 1 Kč?

Při nastavení karty pro použití platební aplikací musí dojít k ověření karty, zda existuje a zda jsou na ní povoleny platby v aplikacích, toto se provádí stržením jedné koruny. Tato koruna se platí pouze jednou, při první registraci karty do platební aplikace.

Na kterých parkovištích lze aplikaci využít?

Aplikaci pro platby parkovného lze využít na všech parkovištích, která jsou vyznačena v mapě na webu Smart4City.

Kde se ukládají údaje o platební kartě?

Pro platební kartu se využívá platební brána ČSOB a tudíž veškeré údaje se uchovávají v ČSOB. Společnost SPEL neukládá žádné údaje o platební kartě.

V aplikaci se mi zobrazuje hláška: "Platba byla zamítnuta". Co mám dělat?

Tato hláška se zobrazuje, když byla platba zamítnuta Vaší bankou. Zkontrolujte si nastavení Vaší platební karty. (limity, počty plateb, atp.)

Nejde zaplatit částka nižší než 4 Kč. Co dělám špatně?

Nic. Aplikace má nastavenou minimální částku 4 Kč. Pokud Vám z tohoto důvodu nejde v aplikaci zaplatit, musíte si zaplatit buď vyšší částku a nebo v parkovacím automatu.

Je potřeba mít aktivní mobilní data a GPS?

Mobilní data jsou pro chod aplikace nutností. Pokud nejsou aktivovaná, aplikace nelze používat. GPS v telefonu zapnuta být nemusí. Ale je to doporučené nastavení. Pokud je GPS povolena, není potřeba hledat na jakém parkovišti stojíte. Aplikace parkoviště vybere podle Vaší polohy (resp. polohy Vašeho telefonu).

Jde nastavit měsíční fakturace? (měsíční (souhrnný) výpis parkovacích dokladů)

Ano jde. Stačí si v aplikaci nastavit měsíční fakturace v nastavení uživatele. (V menu nahoře klikněte na položku s emailem a jménem.) Pro správné generování souhrnných výpisů je nutné zadat také IČO, DIČ (je-li) a Sídlo (firmy). Při tomto nastavní Vám budou na email jednou za měsíc chodit měsíční doklady.

Mám nastavené měsíční fakturace, ale stále mi chodí doklady za každé parkování. Co s tím?

Ano, toto je správně. Ale do emailu Vám přijde už jen potvrzení o parkování. Není to daňový doklad. Ten dostanete jen když budete mít měsíční fakturace vypnuté.

Na webové stránce mi nejde některé doklady stáhnout. Nemám u nich odkaz na soubor. Co mám dělat?

Pravděpodobně jste měl/a nastaveno při tomto parkování nastavení pro měsíční fakturace. Tento doklad dostanete emailem v rámci pravidelné měsíční fakturace na Váš email.

Které parkovací systémy pro parkování za závorou aplikace podporuje?

Nejlépe toto zjistíte, když si na webu nebo v aplikaci zobrazíte mapu parkovišť v daném městě. Po zobrazení detailu parkoviště jsou vidět platební metody, kterými jde na parkovišti zaplatit za parkování.

Jak mohu smazat svůj účet v systému Smart4City?

Pro uplné smazaní svého účtu je zapotřebí nás kontaktovat na email servis@spel.cz. Kontaktovat nás musíte z emailové adresy, která je registrována v systému Smart4City. Následně bude Váš účet zcela vymazán včetně veškerých Vámi zadaných informací.

Pro zaslání otázky použijte prosím formulář v kontaktech.